Świadectwa charakterystyki
energetycznej

Regulamin sklepu internetowego

https://swiadectwonline.pl/

1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy dokument (zwany dalej „Regulaminem”), wraz z ewentualnie innymi dokumentami do którego się on odnosi, określa warunki, jakim podlega korzystanie z portalu swiadectwonline.pl (dalej jako: „Portal”), a także dokonywanie za jego pośrednictwem zamówienia na wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (określane dalej jako: „Świadectwo”) oraz zamówienia audytów energetycznych (określane dalej jako „Audyt”).
  2. Skuteczne złożenie zamówienia może nastąpić wyłącznie po zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu. Postanowienia Regulaminu są wiążące dla składanego zamówienia. Regulamin może ulec zmianom, jednakże zmiany nie będą miały zastosowania do zaakceptowanych przez Użytkownika postanowień Regulaminu do każdego ze złożonych już zamówień.
  3. Bardzo ważne jest zapoznawanie się z treścią Regulaminu i Polityki prywatności za każdym razem, gdy składane jest zamówienie.
  4. Umowa zlecenia wykonania usługi za pośrednictwem portalu swiadectwonline.pl zawierana jest pomiędzy Użytkownikiem (dalej również jako „Klient) oraz Wykonawcą. Umowa taka będzie dalej zwana „Umową”.
    • Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące „Konsumenta” odnoszą się do Użytkowników będących osobami fizycznymi, które zawierają Umowy:
      • niezwiązane bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą;
      • jako przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, gdy umowy te są bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, a z ich treści wynika, że nie posiadają one dla tych osób charakteru zawodowego.
  5.  Witryna  świadectwonline.pl, dostępna pod adresem internetowym https://www.swiadectwonline.pl/, prowadzona jest przez BONEGA MENSO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gliwicach, ul. Toszecka 25b, 44-105 wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000823841, o kapitale zakładowym 5.250 zł, NIP 6312689457, REGON 385326000, dalej: również „Wykonawca”.

 

2 Informacje o nas

  1. Adres Wykonawcy: ul. Toszecka 25b/6, 44-102 Gliwice.
  2. Adres e-mail: info@swiadectwonline.pl
  3. Numer telefonu:  517 057 707.
  4. Numer rachunku bankowego 93 1140 2004 0000 3402 8213 4924.
  5. Numer NIP: 6312689457.
  6. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  7. Klient może porozumieć się telefonicznie z Wykonawcą w godzinach 8-17.

 

3 Wymagania techniczne

Do korzystania z Portalu oraz składania zamówień niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu laptop/smartphone,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies.

 

4 Zawieranie Umowy – postanowienia ogólne

  1. Wykonawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Portalu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Portalu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie Portalu oraz złożenie zamówienia nie wymaga założenia konta użytkownika. Składanie zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w asortymencie Portalu (dalej: Produkt) możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.  
  3. Płatność za złożone zamówienia odbywa się w formie:
    • Przelewu bankowego na podany w regulaminie rachunek bankowy Wykonawcy,
    • Płatności online przy pomocy bramki płatności „Paynow”,
    • karty płatnicze:
      • Visa
      • Visa Electron
      • Mastercard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
  4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
  5. Ceny podane na Portalu są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  6. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się suma cen wybranych Produktów, o których Klient jest informowany na Portalu, bądź w trakcie składania zamówienia za pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
  •  

5 Zasady zawierania Umowy

  1. Aby złożyć zamówienie, Użytkownik musi dodać wybrany produkt do koszyka oraz przejść do zamówienia.
  2. Złożenie zamówienia jest możliwe po podaniu prawdziwych i prawidłowych danych identyfikacyjnych Klienta.
  3. Do złożenia zamówienia niezbędne jest zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu i Polityki prywatności; Użytkownik potwierdza ten fakt poprzez zaznaczenie właściwego pola.
  4. Aby złożyć zamówienie należy wypełnić Formularz zamówienia, poprzez wpisanie niezbędnych danych, wymuszonych przez Formularz.
  5. Podane dane w formularzu muszą być zgodne z rzeczywistymi.
  6. Formularz zawiera oświadczenie Klienta o prawdziwości danych.
  7. Formularz zawiera oświadczenie Konsumenta, iż wysłanie Formularza równoznaczne jest z żądaniem realizacji Umowy w całości przed upływem okresu 14 dni na odstąpienie od umowy zawieranej na odległość.
  8. Formularz zawiera oświadczenie o zgodzie na wykonanie usługi przed upływem okresu 14 dni na odstąpienie od Umowy.
  9. Formularz zawiera miejsce właściwe do załączenia plików obejmujących dokumentację szczegółowo opisaną na Portalu oraz w treści Formularza.
  10. Wykonawca nie odpowiada za skutki realizacji Usługi przy użyciu danych nie odpowiadających stanowi rzeczywistemu lub niekompletnych.
  11. Jeżeli, po złożeniu zamówienia, Użytkownik zorientuje się, że w zamówieniu jest błąd dotyczący rodzaju lub ilości wybranego produktu czy też dotyczący innych danych, powinien niezwłocznie zadzwonić do nas na numer 517 057 707.
  12. Możliwe jest złożenie zamówienia poprzez przesłanie kompletnych – wymaganych do sporządzenia Świadectwa lub Audytu i podanych przez Wykonawcę – danych na adres mailowy: info@swiadectwonline.pl

 

6 Realizacja Umowy

  1. Rozpoczęcie realizacji usług następuje niezwłocznie po przesłaniu przez Klienta  wyczerpujących danych obejmujących:
    • dane szczegółowo opisane w Formularzu (przy właściwych rubrykach do wypełnienia),
    • załączniki w postaci plików elektronicznych zawierających dokumentację opisaną szczegółowo w formularzu.
  2. Wykonawca potwierdza Klientowi otrzymanie zamówienia niezwłocznie po jego odbiorze z zastrzeżeniem ust. 3.
  3. Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji jest kompletność i brak sprzeczności danych określonych w ust. 1.
  4. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej. Potwierdzenie to zawiera informację, że po wykonaniu Świadectwa/Audytu klient będący Konsumentem traci uprawnienie do odstąpienia od Umowy.
  5. W przypadku określonym w § 5 ust. 12 Wykonawca potwierdza otrzymanie zamówienia niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości e-mail zawierającej wszystkie i kompletne informacje określone w tym przepisie.
  6. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail określonej w ust. 4 zostaje zawarta Umowa.
  7. Początek biegu terminu realizacji Umowy liczony jest od chwili wysłania do Klienta wiadomości e-mail określonej w ust. 4.
  8. W przypadku zamówienia kilku Produktów o różnych terminach realizacji, czasem realizacji jest najdłuższy podany termin.
  9. Świadczone usługi mogą dotyczyć wyłącznie budynku lub jego części położonego w Polsce.

 

7 Prawo odstąpienia od umowy i zwrot zapłaconych środków

  1. Zawarcie Umowy w rozumieniu § 6 poprzedzone jest złożeniem przez Klienta wyraźnej i uprzedniej zgody na realizację umowy przed upływem 14 dniowego od daty jej zawarcia oraz informacją.
  2. Powyższe oznacza że Konsument może bez podania jakiejkolwiek przyczyny, w terminie 14 dni odstąpić od umowy zawartej z Wykonawcą, tylko w przypadku, gdy dokonał płatności, jednak nie dostarczył Formularza, o którym mowa w § 5 ust. 5 i nie otrzymał potwierdzenia, o którym mowa w § 6 ust. 4 a usługa nie została zrealizowana w całości.
  3. Bieg terminu określonego w ust. 2 rozpoczyna się od zawarcia Umowy.
  4. W przypadku wykonania uprawnienia do odstąpienia, Konsument ma obowiązek zapłaty za zrealizowane już na jego rzecz świadczenie, zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta.
  5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Wykonawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia  listem poleconym przed upływem tego terminu.
  6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 2. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  7. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  8. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
  9. Wykonawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

8 Reklamacja i gwarancja

  1. Umowa obejmuje świadczenie usług o dostarczanie treści cyfrowych lub/i dokumentu w postaci materialnej.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Wykonawcy.
  4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej stwierdzenia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 2 niniejszego Regulaminu.
  7. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.

 

9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Wykonawcą.
  4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Wykonawcą.
  5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Wykonawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

10 Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Portalu jest Wykonawca.
  2. Szczegółowe dane dotyczące przetwarzania danych osobowych zawiera Polityka prywatności udostępniona w Portalu i na żądanie Klienta.
  3.  Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

 

11 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Wykonawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Wykonawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.